Monday, December 1, 2008

Primera esquiada. Bagergue fins el cap de Blanhiblar a la Vall d'Aran

Imatge del poble de Baguergue a la Vall d'Aran, 1450 metres.

Dissabte matí, el temps i la previsió meteorològica és nefasta, truco al refugi de Conangles i em diuen que el temps es molt dolent i que tothom ha anulat les reserves, que pugem un altre cap de setmana. Parlo amb l'Arnau que està a Lleida i em diu que res que tirem cap amunt, així que a dos quarts de vuit del vespre arribo a Lleida i agafem el cotxe.

Abans d'arribar a l'embassament d'Escales,la neu ja fa presència al mig de la carretera i la nostra velocitat es redueix drasticament.
Que collons fem pujant sense cadenes quan la previsió és dolenta.
Després d'una mica de patiment arribem a Pont de Suert i busquem refugi a l'hostal canigó.Ens llevem a dos quarts de nou i torna a nevar, baixem a esmorzar i segueix nevant. Decidim pujar cap a la vall del besiberris i la neu ja cau amb molt força.
MERDA, tants quilòmetres per això.
L'Arnau diu anem a la Boca nord i tornem a agafar el cotxe cap amunt i OOOHHHHHHHH s'ha fet el sol
La Vall d'Aran estava neta de nuvols FANTÀSTIC, així que decidim anar cap a Salardu cap al poble de Bagergue i interntar fer un cim, el Cap de Blanhiblar de 2242 m
Una pujada molt senzilleta,sense gaire risc d'allaus, que passa un tros pel bosc i que surts amb els esquis posats des d'el poble i això no és gaire normal.

Itinerari: Fàcil a la pujada i a la baixada els arbres i les grans roques no faciliten el recorregut, però la neu ho arregla tot. jo em vaig menjar un parell d'arbres.
Desnivell: 850 metres
Durada 3 hores de pujada, era la nostra primera esquiada i estavem una mica patosos, les pells no estaven bé i nosaltres tampoc.
Estat de la neu: fantàstic hi havia un gran tou de neu, moltíssima neu pols.....

El camí surt des de la corba del poble i la linia de pujada es fàcil primer per prats després pel bosc, sincerament estic poc acostumat a fer sortides d'aquest tipus, començant al poble i creuant un bonic bosc.

i després d'anar guanyant alçada i d'enfontsar-nos moltíssim a la neu, vam anar pujant fins arribar cap al coll ben visible a la dreta del cap de Blanhiblar, d'allà per l'aresta fins al cim. Desafortunadament el cim està 50 metres per sobre de la sortida del telecadira i les vistes a part de l'estació són fantàstiques, tot el pla de Beret fins a Montgarri,i per l'altre banda tot el parc Nacional d'aigües tortes fins l'aneto i el perdiguero, un plaer de vistes

L'imatge de l'última paleta abans d'arribar al cim

En la foto podeu veure l'Arnau a dalt del cim i tot el recorregut de baixada uns 850 metres de desnivell amb una neu fantàstica en alguns trossos. Es un recorregut habitual del freeraiders de Vaqueira. Tenia un fantàstic video de l'Arnau baixant però va decidir que l'estil no era prou acurat i va decidir borrar-lo

2 comments:

Anonymous said...

Professore...
Baguergue o Bagergue?
Suspens algun alumne per mala redacció?