Wednesday, June 25, 2008

Un magnífic trencalòs per la vall d'Assuà

On collons està aquesta vall del pirineu de nom extrany, doncs ben a prop, la Vall d'Àssua es coneix com la vall de Llesui, aquella estació d'esqui familiar que va haver de tancar per manca de neu.

És bonic retornar a aquells paratges que havies visitat de petit.
Això m'ha passat aquest cap de setmana retornat a la vall d'Àssua i fent una petita passejadeta entrellaçant els pobles de Sorre, Escàs i Surp.
Gaudint com no de l'agradable visita d'un trencalòs fantàstic que va estar voleiant sobre nosaltres durant uns quants minuts

Durada 3 horetes
Dificultat fàcil

Sortint del poble de Sorre per la part baixa troves un cami de ferradura marcat amb una circumferència groga i diferents poste de senyals, a partir d'aquest punt has d'anar baixant pel camí fins que et troves en una bifurcació de camins, cap al Moli o cap Escàs. Agafes el camí d'Escàs que està una mica brut, va pel marge esquerra d'uns prats fins arribar a uns pontets. d'allà queda una pujadeta fins el poble. Creues el poble cap amunt i sortint del poble agafes un petit camí amb els marges de pedra seca, que està en mal estat, és el punt més difícil de trobar. Aquest camí et porta fins el poble de Surp. Passant pel serrat, un avi ens va explicar que el primer dia de l'any apereixen les bruixes en aquest punt.
Dersprès d'arribar al poble de Surp cap al moli per un agradable descens fins tronar a trobar-te la carretera. D'allà has de seguir per la carretera uns 300 metres fins que et trobis un camí a mà esquerra pista de terra que passa per la dreta de la mola del mall i d'allà et trobes el pontet que creua el riu i ja comença el camí de pujada i retorn fins a Sorre
Va ser en el fons de la vall on curiosament varem trobar-nos el trencalos, que deuria estar buscant una ovella estimbada.