Sunday, July 20, 2008

Travessa pel Cadí de Baga a Baga passant per........



Això de fer canvis de casa és un pal increible, fà dos anys me'n vaig anar a viure a Bofarull i no tenia res de res, arreplega mobles d'amics, neteja la casa pinta, fes la mudança, compra un llit i una llibreria, munta la llibreria, posa els llibres a la llibreria, neteja i descansa.

Ara m'ha tornat a tocar fer el mateix a casa la Julia, ves a IKEA, compra llibreria, fes portar-te la llibreria, munta la llibreria, neteja els llibres posa els llibres, que has hagut de transportar i pujar 4 pisos sense ascensor, baixa les caixes dels llibres i les caixes de la llibreria, fes forats a la paret compra tacos, intenta que la llibreria s'alinei, compra claus diferents per que els que tens no van be, demana taladro, fes forats, forada la casa neteja la pols, neteja les parets, tornar a netejar, DESESPERAT o ets ric o aquestes feines són un pal.

Així que després de la desesperació vaig decidir que necesitava escampar la boira un parell de dies així que vaig decidir anar a fer una volta a peu pels bonics paisatges d'europa: Vaig visitar boscos de coníferes com els del nord d'europa, boscos mediterranis, prats alpins com els de Suiza, zones com les dolomites, fagedes ombrívoles, paisatges com els del cap nord, en fí un recorregut paisatgístic increible a no més de 100 km de Barcelona i a peu.

Durada :2 dies
Dificultat elevada per la longitud

Recorregut:
Opció dura
1 dia: Baga- Santuari del paller- Refugi Rebost (3h) refugi niu de l'Àliga (5h30m) penyes altes coll del pendis pel GR 150(8h 30m) refugi Prats d'Aguiló (11 h)

2 dia Pel PR-Refugi-Pas dels gosolans (45 m)el collet (1h30m) pel sender local fins el santuari de Gresolet (2h30m) d'aquí tornes a agafar el CV fins el coll de la Bauma i ara s'han d'anar enllaçant diferents senders locals pistes etc, coll de la Bena Gisclareny (4h) Sant Miquel de Turbians (4h45m) coll de Turbian (5 h 30m) Baga (6h30m)

Opció més fàcil
Baga- Santuari del paller- Refugi Rebost (3h) refugi niu de l'Àliga (5h30m)

2 dia
penyes altes coll del pendis pel GR 150(3h 30m)refugi sant Jordi, empedrat, Baga

Per dificultats logístiques jo vaig fer l'opció més llarga amb algunes modificacion, per tema d'horaris i per que no volia fer la cavalls del vent famosa cursa de muntanya que transcorre pel parc del cadí Moixero.

Transport Autobús Alzina Graells des de l'estació del nord i amb casi tres hores arribes a BAGA i tres hores de tornada. D'allà vaig començar l'excurssió.
Com que jo vaig arribat tard al vespre pels volts de les 21:00 vaig decidir fer les tres primeres hores de pujada de nit i així estalviarem la calorada de la pujada i el preu del dormir

Des de l'estació d'auotbus entres al poble pel carrer major fins arribar al centre cívic d'allà segueixes pel carrer principal fins que trobes un pal indicador del Santuari del refugi del paller, aquest camí va pel costat de la carretera i està marcat amb pintura vermella, al cap d'uns tres quilòmetres arribes al santuari on hi ha una agradable zona de pícnic
A partir d'aquest punt el camí es una mica més costerut jo vaig seguir pel camí marcat amb vermell que va pujant força dret per la vessant dreta de la vall, hi ha algun moment que et dona la sensació que la direcció no és la més correcte però finalment el camí desemboca en una amplia pista forestal que et porta fins el paller de dalt.
Un preciós prat amb una bonica font d'allà segueixes pel camí ben marcat dins del bosc fins la collada grossa, deprés arribes la carretera que has de creuar i seguir el caminet que et porta al refugi del Rebost, jo vaig dormir . Tornes a tenir una font, d'allà segueixes pujant amb les marques taronges del circuit Cavalls del vent fins cuasi arribar al coll de pal i d'aquí només queda seguir el camí fins la Tosa d'alp amb el seu bonic refugi pic de l'Aliga.
Ara només queda seguir el camí doblement marcat com a Cavalls del vent, punts taronja i el GR 150 vermell i blanc fins arribar a les penyes altes del moixero, que bonica que és aquest camí i les vistes que s'obren des de el cim i al llarg del recorregut. d'alà segueixes les dobles marques fins que arribes als prats de pastura, en un d'aquests prats es veu un gran abeurado i una petita cabana de pastors i és en aquest punt on els camins es tornen a separar.

Nosaltres seguirem pel GR-150 que anira resseguint la carena fins passat el coll del pendis, en aquest coll podem veure a l'esquerra el refugi de sant Jordi, 5 min, i a la dreta el refugi cortals d'Ingla 15 minuts) seguim pel GR tornant a pujar i el cap d'uns 20 minuts tornem a enllaçar amb les marques de la ruta CV, seguim carenejant principalment pel vessant sud de la serra fins una mica abans del comabona que creuarem cap al vessant dret, aquí deixarem el GR que ens menaria cap els pas dels gosolans i baixem una miqueta per anar fins el refugi de prats d'Aguiló,



Maleït refugi que et penses que estas arribant, encara et queda una hora ben llarga, allà vaig poder gaudir d'una cocacola ben fresca i d'un merescut descans més prolongat i Sant tornem-hi que aquest cop només són 300 metres més de desnivell fins el pas del gosolans.



Un cop a dalt el paisatge em recordà el del cap Nord i la baixada per on puguis fins el collet allà vaig passar d'anar fins el refugi estasen i vaig baixar directament al Santuari de Gresolet.

Quina dutxa malgrat el preu 2 € i quin sopar senyors, quin gust, fideua, amanida, botifarra, flam, boníssim.



L'endemà al matí em feia gracia anar a veure Gisclareny i Sant Miquel de Turbians ja que el meu pare de jovenet m'havia regalat dos llibres amb les reflexions d'un capellà d'aquella parroquia així que sense mandra vaig enfilar el camí cap a Gisclareny i sant Miquel de Turibans més per questions emotives que no paisatgístiques però quina va ser la meva sorpresa en descobrir els bonics paisatges que s'obrien davant meu i després vaig anar fins a Baga pel coll de turbians i la pista, una mica pesadet al final però un gran goig poder haver estat un parell de dies pel cadi on pèr sort tot està encara molt verd i humit



Fotografia extreta de:

Foto 0 madteam
Foto Prats d'aguilo Senderisme i teca
Foto 1
Foto 2
Foto 3 MafrMcfa's photostream

3 comments:

enric faura said...

Felicitats. Gran travessa per llocs esplèndids. Els conec a fons. Estas en forma.

Anonymous said...

Hola Alex he trobat un foro super interessant de muntanya.

http://www.madteam.net/foro/secciones.php/tecnica_2008.html

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy cheap oem software, [url=http://firgonbares.net/]time office software[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] medical office scheduling software software downloads com
windows vista software for sale [url=http://firgonbares.net/]office software to buy[/url] office 2007 enterprise download
[url=http://firgonbares.net/]which software to buy[/url] retail store software
[url=http://firgonbares.net/]discount software and[/url] coreldraw graphics suite x3 downloads
microsoft office pro 2003 complete download [url=http://firgonbares.net/]retail sale software[/b]