Monday, July 13, 2009

Cresta Espadas-Posets

Fotografia des de la dent de llardana de la cresta d'Espadas Posets que ens vàren fer el Pere Moragues i l'Imma Ribas. Gràcies per la companyia i la cerveseta.

Feia temps que amb en Martí i el Xavi deiem d'anar a fer alguna sortida plegats, feia molt que no sortiem i finalment varem trobar unes dates que ens anava als tres bé. Desafortunadament a última hora vàrem haver s'escurçar els dies per què jo tenia un dinar familiar el diumenge.

Però amb dos dies hem tingut temps per fer una ferrada i una bonica cresta que ens ha permès trepitjar nous cims i repetir-ne d'altres. La cresta d'Espadas-Posets sortint des de el collado d'Eriste.

Recorregut. Refugi Angel Orus segueixes el camí del Posets fins gairebé a l'inici de la canal fonda on has de girar a l'esquerra per un camí que et porta fins l'ibon de Llardaneta, d'aquí el collado d'Eriste ja és evident i l'inici de la cresta també. (el pas per mi mes complicat es el diente de Llardana que s'ha d'agafar per l'esquerra i s'ha d'anar amb cura. A partir d'aquest punt cap pas revesteix moltes més dificultats que les que requereix moure's per una cresta amb timba a banda i banda agafant-se de la roca en alguns moments)

Els tresmils es va succeint fins arribar al posets d'allà es baixa i es fa el diente de Llardana que sembla molt complicat però és senzillet i es torna a l'inici de la canal fonda i cap al refugi.
Diente Royo 3010 m

Pavots 3111 m

Las Espadas 3332 m

Tuca de Llardaneta 3311 m

Tuqeta Roya 3273m

Posets 3375 m

Diente de Llardana 3094

Per questions de temps vàrem decidir pararnos al refugi fer una cerveseta amb una parella del centre excursionista d'Argentona i baixar fins al parquing i retornar a barcelona

Temps: Del refugi fins el posets 5:30 h.

Dificultat alguns passos de II/III nosaltres malgrat porà corda i material no la vàrem utilitzar en cap moment. Són passos curts i si la roca està seca de molta adherencia i la roca no està tant descomposada com la cresta de Veteranos

La diente de llardana sembla molt difícil de pujar però un cop saps el camí es questió de cura tant per pujar com per baixar i no te cap pas d'escalada

Avui m'haig de disculpar per què he manllevat totes les fotografies, Malauradament no vàrem portar cap càmera
Els posets ja els he pujat per Veteranos, per Espadas, per Angel Orús a l'estiu i a l'hivern amb esquis de muntanya i per Estòs però cada nova ruta t'aporta coses panoràmiques diferents. Ara em falta fer el corredor Jean Arlaud a l'hivern i passejar pels estganys de Batisielles i fer els Eristes, però temps al temps