Monday, August 25, 2008

Travessa circular pel Grand Tetoon

Després d'una setmana per Yellowstone hem arribat al parc nacional del Grand Tetoon. Nom que ve de la similitud d'aquests cims amb les mamelles femenínes segons la imaginació dels primers pioners a aquesta zona.

Aquest parc és molt més alpí que el parc de Yellowstone així que hem pogut fer un recorregut per entre llacs, boscos, rius i circs glaciars enmig de muntanyes de fins a 4000 metres que ha sigut un petit plaer.

Des del refugi del club alpí americà varem agafar els cotxes fins al visitor center del llac Leny on varem agafar el shutle que ens va permetre creuar el llac.

Durada 8 hores amb parades
Dificultat fàcil però llarga
Longitud 30 km

Des de l'embarcader un agradable camí puja fins l'inspration point passant per uns bonics salts d'aigua, el camí puja molt agradablament. A partir d'aquest punt el camí va guanyant alçada molt lentament i permet disfrutar la majestuositat dels cims fins un punt on aquest camí es bifurca.
Nosaltres varem pujar fins el Lake solitud, un agradable llac envoltat encara de neu.

En aquest punt varem dinar un sandwich al costat del llac i varem començar la pujada cap al coll de paintbrush. I allà amb en Xavi varem fer una petita punta.

D'aquí el camí ja era de baixada fins retornar al jenny lake encara que a la part final es va fer una mica pesat degut a les grans distàncies. Afortunadament varem tenir la sort de poder veure un ant mascle amb unes banyes gegants que ens va fer més agradable la baixada.
En aquesta foto feta en el tram final del recorregut es poden observar alguns dels llacs del parc.