Friday, August 29, 2008

Grand Canyon

Grand Canyon Aquest nom em porta records d'infanesa i de películes que no sempre són del tot certs.
Aquí en va un, que ens va acompanyar durant tot el recorregut i que et fa pales com els nens entenen el que els hi don la gana a l'escola.
"El grand Canyon es tan profund i estret que quan a dalt plou la pluja s'evapora abans d'arribar al fons del canó" Alumna XXX col·legi Jesús Maria.

L'únic que us puc dir del cert es que al fons del canó feia una xafogor de mil dimonis, mentres a la part de dalt la temperatura era d'uns 10 º.

Desnivell 1350 m de baixada, 3 hores, atenció el camí s'ha d'iniciar com a màxim una hora abans de la posta del sol, sino no et permeten baixar

1250 m de pujada 5 hores, atenció el camí s'ha d'iniciar molt d'hora. nosaltres varem iniciar a les 4:30 del matí.

Recorregut 10 km de baixada

15 km de pujada

Dificultat normal si s'eviten les hores de xafogor.

Des de el visitor center, s'agafa un shutle que et porta fins l'inici del Kaibab Trail, D'allà el camí comença a baixar amb una forta pendent, Aquest camí es molt bonic ja que a l'anar pel llindar d'una aresta permet tenir unes vistes espectaculars. L'únic que s'ha de tenir present és que no hi ha aigua en tot el trajecte, però a part d'això el camí es molt agradable malgrat que el descens es fort fins arribar al Tonto plató on es troben uns lavabos i un telf d'emergència. i llavors ja només resta baixar els últims 400 m fins al Kaibab Suspension Bridge, remullarse a una platgeta al costat del colorado però afortunadament amb aigues cristal·lines i d'aqui plantar la tenda. al costat del phantom Range, en aquest punt varem veure una fantàstica serp de cascabell

Al fons del canó el cel es veia completament estrellat però la temperatura era 25ºC més elevada que al south rim i senyors això feia que el dormir es convertis en una activitat impossible. Al final en Xavi va decidir anar a dormir fora la tenda sobre la taula i nosaltres varem decidir malgrat les serps de cascabell dormir amb la tenda oberta

A les 4:30 del matí ens varem llevar i varem iniciar el camí de pujada, el Bright angel, primer creuant el pomt i despreés recorrent durant uns 2 km el camí al llarg del colorado river, fins arribar a un refugi. River Resthouse

D'allà el camí puja pel costat d'un riu que dona lloc al Indians Garden un petit paradis enmig del Grand Canyon, on varem esmorzar i llavors ja s'arriba al Tonto Plató, on es te el primer punt d'abastament d'aigua.

D'aquí el camí està molt concorregut, ja que hi ha una zona d'acampada i es troben fonts cada 1,5 milles, facilitant el camí en sobremanera i l'últim regal del dia va ser el vol de 4 condors per sobre el nostre cap.

El viatge ja s'està acabant i només resta Las Vegas i avió i manta fins a Barcelona