Monday, March 31, 2008

Bony de la coma d'en Jan

Aquest cop he conegut una molt bonica vall d'Andorra, la vall de Ransol.
Mai havia passat per aquesta vall i aprofitant que la pista està asfaltada fins molt amunt, vam anar a esquiar per aquesta vall. Els companys del pedra van anar a fer el pic de varilles, però nosaltres haviem de deixar el Martí i la Cristina al Refugi de la coma d'en Jan.La pujada fins el refugi es fa per l'interior d'un agradable bosc de coníferes ple de neu.
Un cop havent menjat una mica al refugi i deixada a la Cristina descansant, ella deia que llegia, varem pujar fins al bony de la coma d'en Jan un cimet molt fàcil però que va ser molt agradable de pujar, amb unes pales una mica inclinades que permetien esquiar força be.

Però la gran quantitat de neu una mica humida i gens compactada feien que semblessim una mica patos amb els esquis

Inici. Al final de la pista de Ransol
Desnivell 600 m depenent d'on comença la neu, se surt de 1950 el refugi està a 2200 i el cimet 2557m
Temps 2h35, 2 hores pujada, 30 minuts pausa, 35 minuts baixada

Recorregut.

Des del finl de la pista, que el marca el punt on la llevaneu ha parat et calces els esquis i segueixes pujant suaument per la pista fins a unes bordes luxoses a mà esquerra, després et trobes un hotel refugi a mà dreta una 1980 m i finalment arribes a un pontet que creua el riu i et deixa davant d'una zona de pic-nic.
Des d'aquest punt agafes el camí marcat amb punts grocs, que nosaltres varem perdre just comença la pujada i per dins del bosc vas guanyant alçada fins que s'aclareix, llavors has de buscar una passada per sobre un riuet a l'esquerra i segueixes guanyant alçada entrant pel vessant esquerra a la vall, Atenció no anar cap els llacs de ransol, has d'anar com si anessis al coll de la coma d'en Jan.
Finalment a uns 2200 metres arribes a un refugi separat en dues parts de 4 plaçes cada una.
D'allà nosaltres ens varem posar sota pel vessant esquerra i varem anar pujant fins els 2550 metres i d'allà per una ample paleta varem arribar al cim.
La baixada la varem fer pel mateix camí

1 comment:

Anonymous said...

àlex, no té res a veure, però si llegeixes el nostre blog segur que el lloc anunciat pel diego t'agrada... no vols venir, encara?