Monday, January 21, 2008

Els Bufadors

Hi ha llocs verds, misteriosos, màgics, encantats, on cada cop que hi passes et sents transportat a les pàgines d'alguna historia fantàstica; un d'aquests llocs es els Bufadors de Beví.
Recorregut La Farga de Bevié, Els bufadors, serra dels bufadors, Sant quirze de Besora
Temps- 3 hores
Dificultat mitjana degut a la humitat del terra i que alguns trams són una mica aeris sense cap pas complicat.

Sortint del baixador de la Farga de Bevíe segueixes per la via fins que hagis creuant un pont, un túnel i després un altre pont sobre el riu ter. Al cap de 20 metres dues petites cases a mà dreta i entre les dues cases surt un caminet que ens portarà a l'ermita de Sant Moí, d'aquí una pista forestal, on sempre hem d'agafar els camí principal en tots els trencalls ens portarà fins al peu de la Serra dels Bufadors, just després de sortir del Parc de Montesquieu. Seguirem caminant un parell de minuts i trobarem una indicació a mà esquerra, la seguirem per un camí ben fressat i anirem entrant a l'obaga de la muntanya, el camí segueix molt ben marcat durant una molt bona estona fins que en un petit revolt un camí puja cap amunt( pot estar marcat amb punts liles) Seguim aquest camí que ens portarà directament als bufadors. Si seguim el camí marcat amb punts liles ens deixarà a un coll de la serra dels bufadors (1h 15 min), que ens permet baixar fins a una pista forestal.
A el coll l'opció més bonica és tirar cap a mà esquerra en el sentit de la marxa i anar carenajant una estona tota la serra dels bufador, baixar i retornar a Sant Moí per una pista que hi ha a la solana de la muntanya.
Una altra opció interessant és la de baixar cap a Sant Quirze de Besora
El secret es trobar la pista forestal correcta, per que jo no vaig trobar cap indicació i trigues 1h 30 minuts en arribar, d'allà si tens ganes pots fer una interessant visita al castell de Montesquieu, que no es cap castell, però.....