Monday, November 5, 2007

Bretxa de tucarroya - Mont Perdut-Sum de ramod-Punta de las Olas-Pineta

Sortida a les 7:30 del matí del refugi de tucarroya, descens fins al llac gelat de marboré, Mont Perdut, Pic del Sum de Ramon i Cim del Punta de las Olas i camí de retorn cap al balcó de pineta.

Després de baixar del refugi de tucarroya 2665 metres i vorejar el llac de marboré desfem el camí cap al balcó de pineta i a l'arrivar al fons de la vall enfilem cap a la paret nord del perdut, on un mur de pedra ens barra el pas, petita grimpada II en un diedra, diagonal cap a l'esquerra de la paret ATENCIÓ a la part superior ens trovem amb dos seguros químics per muntar un rappel de 15 metres, seguim pujant per roca amb menys inclinació i girem a la dreta per una especie de feixa, arribem a una zona amb neu, baixem un parell de metres i remontem una nova zona amb neu 5 metres fins arribar novament a la roca, i ja ens trovem a la glacera, poca neu i amb una diagonal arribem al principi de l'horrible tartera del mon perdut, dues passes endavant una endarrera. Finalment després de molt esforç arrrivem al coll del cilindre 3 hores des de el refugi, d'aqui discutim si fer la volta al dit del perdut però ens decidim baixar fins al llac glaçat, el cami baixa pel cantó del perdut i després caminem horitzontalment per una feixa que va fins a la banda del cilindre i després queden un parell de passos que s'ha d'anar amb cura i ja sóm al llac glaçat només queda pujar per l'escupidera. Ja he fet el cim del perdut per tercera vegada, però aquest cop amb motxilles

A la foto es pot veure el Sum de Ramon o pico de añisclo des de el punta de las olas

Descens cap al Sum de Ramon o pico de añisclo on vam trobar el pas més delicat de la sortida, no sabiem quina era la passada i els 30 metres que s'han de baixar pel coll feien respecte ja que estava totalment glaçat.
ATENCIÓ S'han de baixar uns 30 metres del coll, pedres i gel, i s'ha de buscar alguna fita que indiqui l'entrada. Després es segueix per la feixa sense perdre alçada en tot cas guanyant-ne fins que la roca s'acaba i s'arriba a un terreny de pedretes fines mantenint la corva de nivell, fins que trobis una nova faixa que descendeixi fins al plató.

D'allà varem tenir una petita discussió sobre la ruta i vàrem pujar al sum de ramond, on el despistat de l'Alex es va oblidar el pal telescòpic i després varem fer la punta de las olas el darrer 3000 de la jornada.

Durant la baixada únicament hi ha un pas delicat, es quan estas sobre el GR però separat per un petit penyasegat de 20 metress La passada es trova en el punt que la roca fa com un cap cap i allà marcat amb fites es troba el cami, és la imatge de la fotografia i d'allà res més que caminar passar les "clavijas", arribar al coll de añisclo i els darrers 1200 metres de descens en total fotografia des de el coll d'añisclo

1300 metres positius i 2500 de negatius

2 comments:

Ermengol said...

Veig que finalment has aprés posar més d'una foto als articles. Per cert, que son molt guapres.

FX said...

Hola Alex!
Gràcies per aquest regal, un relat molt xulo, he recordat amb molta alegria la ruta feta.
Prepara't que el Vignemale s'apropa només queden 15 dies! :-P
Força i honor!
FX (el baix del pilar de 2)