Thursday, May 13, 2010

Escalant a Coll de Nargó- Via Àfrica. Paret del grau

Fa uns parell de caps de setmana vàrem quedar en XAvi el Parres i en Roger per fer un cap de setmana de muntanya.
I com no sortirem tard, carregats com a mules i amb material per pòder anar a fer des d'escalada a corredors a esqui de muntanya, però l'horari marca i decidirem dedicar el dissabte a fer una mica d'esclada i veure el partit de futbol al bar del poble i combinar-ho amb un diumenge on el protagonista havia de ser l'esquí de muntanya.
El dissabte ens separarem en dos grups, els que anaven a escalar que vàren anar a fer una via a la paret bucòlica de 6 grau i el que anava a intentar-ho acompanyat d'en Xavi que anavem a lluitar amb els eterns cinquillos.
Fa molt temps que tinc l'escalada abandonada, ni estic en forma ni m'entreno i sempre estic al mateix grau V. Jo vaig patir poquet aquest cop i no vaig fer excesives trampes, però sempre de segon.

Aquest cop i gràcies a la paciència del Xavi vaig anar a fer una via senzilla la via àfrica de V grau.

Via Àfrica. Paret del grau. Informació extreta d'escalatroncs
  • Via: Àfrica
  • Zona: Coll de Nargó – Paret del Grau
  • Dificultat: V (D+)
  • Dificultat obligada: V
  • Grau d’exposició: Baix
  • Compromís: Baix
  • Llargària: 75 metres
  • Equipament: Equipada amb parabolts
  • Material: 8 cintes
  • Orientació: Sud
  • Valoració:***
i una via a l'agulla gran també de V grau.

Mentres jo m'esforçava a separar-me del terra i anar pujant per la roca els meus quilos naturals més l'excedent de pes acumulat aquest hivern, els altres es dedicaven a intentar encadenar un 7a.

Es que en Xavi el Roger i en Parres em porten tantes hores d'escalada d'aventatge que no se si mai els atrapare, Podriem dir que ells juguen a una altra divisió.


I haig d'agraïr que en Xavi em faci de mainadera quan anem a fer escalada

1 comment:

Anonymous said...

Felicitacions per tenir un dels blocs més sofisticat que he ensopegat en algun moment! La seva increïble quant pot treure alguna cosa simplement per la forma visualment bella que és. Youve creat un gran bloc gràfics gran espai, vídeos, disseny. Això és definitivament un bloc que cal veure!