Monday, May 25, 2009

Pedraforca per Gòsol (2497m)

Matinal al pedraforca, però des d'una perspectiva diferent a l'habitual del pedraforca on es veu clarament els dos pollegons i l'enforcadura. Aquesta fotografia està feta des de la plaça del poble de Gòsol.

No se pas quantes vegades he pujat el pedraforca, suposo que unes 6 o 7. Però sempre per vies fàcils, la tartera, el verdet o per gòsol, a veure quan faig cim per alguna via d'escalada.

Aquest diumenge uns quants professors, alumnes, pares i ex-alumnes hem acompanyat al Raimon Alguero a intentar fer el pedraforca, desafortunadament el temps no ens ha acompanyat i s'ha hagut de renunciar a fer cim i gairebé tothom s'ha quedat a l'enforcadura.
Excepte dos monitors i al final jo també els he acompanyat. i he pogut fer la fotografia del calderer.
Dificultat mitja
Durada unes 3:30-3 h per pujar i per baixar unes 2 horetes, temps relaxat.
Desnivell 1070 m
Recorregut El camí surt de l'entrada del poble a mà dreta, una còmode pista forestal asfaltada amb marques grogues i blanques PR ens indica l'inici del camí. Al cap d'uns metres el camí es transforma en una pista sense asfalt on els esbarzers estan començant a ocupar el camí i finalment a mà dreta surt un corriol que ens portra a creuar el riu sec i arribar a l'inici de la pujada pel bosc.
El camí va pujant per l'interior del bosc fins arribar a uns magnífics prats alpins, punt que està gairebé a la meitat de trajecete i d'aquí ja no hi ha pèrdua, s'ha de seguir el camí fins a l'enforcadura i quan si arriba gira a mà esquerra per fer el pollegó superior marcat amb punts grocs. Atenció si pugeu molt recta anireu al peu del calderer enlloc del pedraforca.
Apa a disfrutar d'una agradable sortida.