Tuesday, February 12, 2008

Pic Negre d'envalira, esqui de muntanya

La temporada d'esqui de muntanya encara no havia començat i puc dir que finalment aquest cap de setmana he pogut fer el primer cim esquiant. Les prespectives eren una mica desalentadores però la segona sortida de l'AE Pedraforca va ser un éxit, no d'assistència, erem només 6 persones i 5 varem arribar al cim, sino per l'esquiada.
Ja era hora, feia més d'una any que no arribava dalt del cim esquiant.

Punt de sortida Pas de la casa
Durada 3-4 h
dificultat. baixa excepte la sortida del coll dels isards.

Arribant a pas de la casa i com que la neu ens acompanya ens posem els esquis i seguim paral•lels a les pilones del telecadira de més a l'esquerra de l'estació. Abans d'arribar a la sortida de la cadira, anem girant a la dreta i creuem la pista que ve del telecadira, seguim remuntant la vall fins que finalment arribem a no sentir més la música estrident de l'estació.
Penso que s'hauria de prohibir posar música a tot taco pels altaveus qui vulgui escoltar música que es porti un mp3.
Un cop deixem enrera l'estació anem pujant per la vall fins el coll dels isards, punt de confluència de les tres fronteres estatals frança, espanya i andorra o vall de campquerdos, vall d'envalira i vall de les lloses.
I d'allà el cim no estàs a més de 20 minuts, segona punta.
Com que un company del grup anava una mica més lenti ja portavem una estona esperant al coll dels isards, vàrem decidir pujar una mica i baixar per una bonica que la Núria havia vist fins a la vall de campquerdos, uns 100 metres sota del coll. Així varèm donar temps a que els altres arribessin al coll.
Dit i fet vàrem poder disfrutar d'una molt bonica pala amb una neu genial i varem tornar al coll i d'allà esperar els companys que estaven retardats, següent parada dalt del cim al cim.
Relax dalt del cim amb vistes espectaculars i després baixada fins a la vall de campquerdos, amb neu no tan bona, remuntada fins el coll dels isards i una altra vegada baixada fins l'estació. Després del coll vàrem disfrutar d’una magnífica pala amb neu completament pols.
Però ai las, això d’esquiar amb poc tou de neu, fà que hagis de ser molt prudent per que sino qualsevol pedra amagada sota la neu et destrossa els esquis i et pots acabar obrint el cap, com em va passar a mí afortundament tot va quedar amb un fort cop al cap i una miqueta de ferida.

Així que el pic negre d'envalira és una molt bona opció per un dia d’esquí i més quan pensava que la temporada començava amb mal peu